Questão 69610

(UERR - 2018)

What Makes a Genius? The World’s Greatest Minds Have One Thing in Common

Walter Isaacson @WalterIsaacson Nov. 16, 2017

Franklin, Einstein, Jobs, da Vinci. How history's greatest thinkers broke with tradition and solved problems nobody else could see. Being a genius is different than merely being supersmart. Smart people are a dime a dozen, and many of them don’t amount to much. What matters is creativity, the ability to apply imagination to almost any situation.Take Benjamin Franklin. He lacked the analytic processing power of a Hamilton and the philosophical depth of a Madison. Yet with little formal education, Franklin taught himself to become the American Enlightenment’s best inventor, diplomat, scientist, writer and business strategist. He proved, by flying a kite, that lightning is electricity, and he invented a rod to tame it. He devised clean-burning stoves, charts of the Gulf Stream, bifocal glasses, enchanting musical instruments and America’s unique style of homespun humor.

Albert Einstein followed a similar path. He was slow in learning to speak as a child–so slow that his parents consulted a doctor. The family maid dubbed him “der Depperte,” the dopey one, and a relative referred to him as “almost backwards.” He also harbored a cheeky rebelliousness toward authority, which led one schoolmaster to send him packing and another to amuse history by declaring that he would never amount to much. These traits made Einstein the patron saint of distracted schoolkids everywhere.

(Excerpt from the site: http://time.com/5027069/what-makes-a-genius/ researched on November 2017.)

In the sentence “He proved, by flying a kite, that lightning is electricity, and he invented a rod to tame it. He devised clean-burning stoves” the underlined verbs are in the:

A

simple present.

B

present perfect.

C

simple Past.

D

future.

E

present continuous.

Gabarito:

simple Past.



Resolução:



Questão 62019

As características dos vírus os colocam, de certa maneira, no limite entre a matéria viva e não viva.

 

Sobre os vírus é correto afirmar que:

Ver questão

Questão 62469

A gametogênese é um exemplo clássico no que se refere a meiose. Assim, qual a quantidade de cromossomos presentes no espermatócito primário, ovócito secundário e no espermatozoide respectivamente e em situações normais?

Ver questão

Questão 62652

(UERR)

“Não existe uma Amazônia, arquétipo imemorial de floresta majestosa e imutável, mas territórios e paisagens mutáveis, sob influência da ação e do conhecimento humanos. E, assim como foi outra num passado não tão remoto assim, a floresta amazônica, com toda a sua imensidão, não vai estar aí para sempre. Foi preciso alcançar a fantástica taxa de desmatamento de quase 20 mil quilômetros quadrados ao ano, na última década do século 20, para que uma pequena parcela de brasileiros se desse conta de que o maior patrimônio natural do país está sendo literalmente torrado, pois nem ao menos uma acumulação primitiva de capital ele tem sido capaz de sustentar.”

(LEITE, Marcelo. A floresta Amazônica. São Paulo: Publifolha, 2001, p. 13).

O texto acima refere-se à floresta Amazônica presente nas Unidades Federativas a seguir:

Ver questão

Questão 63077

O tecido epitelial de revestimento reveste os órgãos externa ou internamente. Este tipo de tecido epitelial pode ser classificado de acordo com o número de camadas de células que apresenta. Associe o tipo de tecido quanto ao número de camadas:

 

1- Epitélio pseudoestratificado
2- Epitélio estratificado
3- Epitélio simples

 

( ) Constituído por uma camada de células.
( ) Constituído por uma camada de células com núcleos em diferentes alturas, aparentando formar várias camadas.
( ) Constituído por várias camadas de células.

 

Assinale a sequência correta:

Ver questão