(UNIFOR - 2016/2)
Usando os adjetivos da caixa abaixo, complete o relatório do Departamento de Recursos Humanos sobre Maria Karlsson.
hard-working motivating creative punctual sociable reliable
Maria Karlsson
Maria is good in a team and she gets on well with her colleagues. She is extremely ______1 . She is never late for meeting. – she is always ______2 . She is very _____3 ; she always meets deadlines. She is in the office at 8.00 a.m. every day and usually stays late, so she is very _____4 . Her boss says this is very _____5 to others. Her colleagues have a lot of respect for her work and attitude.
She is also a very _____6 person with a lot of good ideas for the future of the company
1. creative; 2. sociable; 3. punctual; 4. hard-working; 5. reliable; 6. motivating.
1. punctual; 2. sociable; 3. reliable; 4. motivating; 5. hard-working; 6 creative.
1. sociable; 2. punctual; 3. reliable; 4. hard-working; 5. motivating; 6. creative.
1. sociable; 2. hard-working; 3. reliable; 4. motivating; 5. punctual; 6. creative.
1. sociable; 2. reliable; 3. punctual; 4. hard-working; 5. creative; 6. motivating.
Gabarito:
1. sociable; 2. punctual; 3. reliable; 4. hard-working; 5. motivating; 6. creative.
(Unifor-2003)
O velho foi sendo injustamente recolhido a sua "inferioridade".
A palavra sublinhada na frase acima é formada de:
Ver questão
(UNIFOR - 2014)
“Bohemian Rhapsody” é uma canção cuja letra foi escrita por Freddie Mercury, gravada originalmente pela banda Queen em 1975 no álbum A Night at the Opera. Esta canção possui uma estrutura musical incomum para a música popular, o que a faz ser considerada por muitos uma obra de rock progressivo. Suas seis sessões não possuem um refrão. Foi lançada como compacto e tornou-se um estrondoso sucesso comercial.
Is this the real life?
Is this just fantasy?
Caught in a landslide
No escape from reality
Open your eyes
Look up to the skies and see
I’m just a poor boy
I need no sympathy…
Nothing really matters (1)
Anyone can see (2)
Nothing really matters (3)
Nothing really matters to me (4)
Anyway the wind blows (5)
http://www.vagalume.com.br/queen/bohemian-rhapsody.html#ixzz2iwyl3son
Nos últimos versos, os pronomes nothing, anyone e anyway passam a ideia de:
Ver questão
(UNIFOR - 2014) Leia as sentenças abaixo e marque a opção correta de acordo com o uso dos artigos definido e indefinido:
I. Can you play a guitar?
II. I once played the guitar which had only five strings.
III. She started learning the piano at the age of five.
IV. I’ve always had a flute, ever since I was a child.
V. I’m afraid the violin is an instrument I never mastered.
(UNIFOR - CE)
A decomposição total de 100 g de carbonato de cálcio (CaCO3) em óxido de cálcio e dióxido de carbono, que volume produzirá deste último quando medido a 1 atm e 25°C?
(Dados: volume molar de gás a 1 atm e 25 °C = 25 L/mol; massas molares, em g/mol: CaCO3 = 100; CO2 = 44.)
Ver questão