(UFPB -1998)
TEXTO PARA A PRÓXIMA QUESTÃO:
International advertising can be a risky business. When McDonald's Iaunched Le Big Mac in Paris, it discovered that in local slang this meant "the big pimp". It is not just a question of language either; national advertising styles also vary considerably. The British like humor and irony in their ads, whereas the Germans regard this approach as frivolous. The French are more sexist than the British and will use semi naked women in almost any context. The Italians generally like to see beautiful people wearing beautiful clothes driving beautiful cars. These are not just national stereotypes, but based on hard experience. Different countries also prefer different products.
The text is PREDOMINANTLY in the _________
present tense
past tense
future tense
present perfect tense
present progressive tense
Gabarito:
present tense
A questão traz um texto e pergunta qual o tempo verbal predominantemente usado. Para verificar isso, é necessário analisar os verbos:
International advertising can be a risky business. When McDonald's Iaunched Le Big Mac in Paris, it discovered that in local slang this meant "the big pimp". It is not just a question of language either; national advertising styles also vary considerably. The British like humor and irony in their ads, whereas the Germans regard this approach as frivolous. The French are more sexist than the British and will use semi naked women in almost any context. The Italians generally like to see beautiful people wearing beautiful clothes driving beautiful cars. These are not just national stereotypes, but based on hard experience. Different countries also prefer different products.
O texto fala sobre a publicidade e as formas como ela é empregada em diferentes países. São usadas expressões que indicam continuidade ou recorrência das ações, ou que as precedem no tempo, e, ainda, ações já ocorridas. Fazendo a análise de cada verbo do texto (o que não é essencialmente necessário para resolver a questão mas está ao final da resolução para auxiliar), pode-se notar que o tempo verbal mais usado é o presente, porque há referência a diversas ações que indicam fatos correntes sobre as propagandas e os públicos: os britânicos gostam de humor e ironia, os alemães consideram isso frívolo, os franceses são mais sexistas. Apesar disso, há também fatos que aconteceram no passado: quando o McDonald's lançou o Big Mac na França, descobriu que a expressão significava outra coisa. E, também, uma ação no futuro: os franceses, ao ter oportunidade, usarão mulheres semi-nuas nas propagandas.
present tense:
infinitivo: to be
tradução (no contexto): pode ser
tempo verbal: simple present
infinitivo: to be
tradução (no contexto): é
tempo verbal: simple present
infinitivo: to vary
tradução (no contexto): variam
tempo verbal: simple present
infinitivo: to like
tradução (no contexto): gostam
tempo verbal: simple present
infinitivo: to regard
tradução (no contexto): consideram
tempo verbal: simple present
infinitivo: to be
tradução (no contexto): são
tempo verbal: simple present
infinitivo: to like
tradução (no contexto): gostam
tempo verbal: simple present
infinitivo: to see
tradução (no contexto): de ver
tempo verbal: simple present
infinitivo: to wear
tradução (no contexto): vestindo
tempo verbal: present continuous
infinitivo: to drive
tradução (no contexto): dirigindo
tempo verbal: present continuous
infinitivo: to be
tradução (no contexto): são
tempo verbal: simple present
infinitivo: to prefer
tradução (no contexto): preferem
tempo verbal: simple present
past tense:
infinitivo: to launch
tradução (no contexto): lançou
tempo verbal: simple past
infinitivo: to discover
tradução (no contexto): descobriu
tempo verbal: simple past
infinitivo: to mean
tradução (no contexto): significava
tempo verbal: simple past
future tense:
infinitivo: to use
tradução (no contexto): vão usar
tempo verbal: simple future
(UFPB - 1998)
Read this sentence:
"_________ good idea is _________ good idea, whether it's done in ________ one, ________ three or 33 countries."
It is completed by the following sequence:
Ver questão
(Ufpb 2006)
FROM: Suzana Ramos
TO: Angela Smith
SUBJECT: Telecenters
DATE: November 10, 2005
Dear teacher,
How are you? Do you remember me? I took computer lessons with you at SESC last year. Now, I have a dream. im interesting in creating a Telecenter in my community for the local youth so that we could somehow cut down the digital divide that pervades our society.
I live in a very poor suburb in João Pessoa, Paraíba. There are many teenagers who urgently need training and professional guidance, and mainly hope.
What should I do to make this dream come true? I remember you once told me something about agencies that developed digital inclusion projects in disadvantaged areas. 1How could I get in contact with those agencies? What kind of support do they provide?
Any information would be of great help. Thank you very much for your support. I look foward to hearing from you soon.
Yours,
Suzana Ramos.
According to the text, Suzana intends:
Ver questão
(Ufpb 2007) Considere os vetores A, B e F, nos diagramas numerados de I a IV.
Os diagramas que, corretamente, representam a relação vetorial F = A - B são apenas:
Ver questão